sunnuntai 24. tammikuuta 2016

It was New York, New York

Edellinen postaus oli noista kaikista matkoista mitä olen tehnyt edellisen vuoden aikana ja sain sinne vielä yhden matkan tungettua mukaan. Hehe.

En kellekään tosiaan viitsinyt/halunnut/jaksanut tuosta matkastani sen enempää kertoa, joten basically pakkasin vain laukkuni ja lähdin. Voin kertoa etten enää koskaan halua lentää 7 lentoa viikon sisällä. Joku raja nyt sentään.

Lensin tosiaan ensiksi Helsingistä Tukholman kautta Osloon. Ärsytti ja huvitti jo pelkästään tuo naurettava pätkä jonka lentämiseen meni sen suoran 1h30min sijaan noin seitsemän tuntia. Hengailin sitten sen jälkeen vielä melkein kaksi tuntia Oslossa lentokentällä ja venasin E:tä. Siitä sitten lähdettiin yhdessä B:n luokse. Ei oikeastaan tehty Oslossa mitään sen ihmeellisempiä, paistettiin pitsaa, syötiin ja valmistauduttiin seuraavaan aamuun ja lähtöön.

Lennettiin Nykiin tosiaan Lontoon kautta. Kirosin jo alkuun sen, että meillä oli vaan tunnin vaihto Lontoossa koska olin varma että jotain tapahtuu eikä ehditä meidän jatkolennolle. Noh, niinhän siinä melkein kävi. Meidän lento Oslosta oli 20 minuuttia myöhässä, koska ei päästy laskeutumaan (eipä ole muuten koskaan laskeutuessa sanottu "reming yourself of your nearest exist"). Sitten jumituttiin bussiin ja jouduttiin vaihtamaan vielä terminaalia, menemään turvatarkastuksesta ja tarkistuttamaan passit. Tietenkin minä jäin sinne turvatarkastukseenkin vielä jumiin. Koskaan en ole lentokentällä ennen tätä juossut enkä halua samaa enää koskaan tehdä. Oltiin hurjat 2 minuuttia ennen portin sulkemista portilla ja varmasti oltiin viimeisiä jotka koneeseen tuli. Mutta ehdittiin!

Meidän lähtö myöhästyi hieman mutta se ei enää tuossa vaiheessa haitannut. Enemmän haittasi se, että about 8h lennosta meidän edessä istuvan lapsiperheen vauva huusi ainakin kolme tuntia. Plussana kuitenkin se, että minusta tuntuu ettei tehty tuolla lennolla mitään muuta kun syötiin. Koko ajan tuotiin ruokaa ja juomaa ja saatiin jopa jäätelöä. Pieni muutos siihen kun edellisen kerran lennettiin Jenkkeihin ja olin sen 12h ilman ruokaa. Ruoka > everything else ok. Arvostin.

Saavuttiin Nykiin tosiaan siinä kuuden aikoihin illalla. Jännitettiin kentällä että saadaanko meidän matkalaukut vai jäikö ne Lontooseen. 3/3, kaikki tuli perille. Hypättiin taksiin ja huristeltiin meidän hotellille. Täytyy myöntää, että en kyllä ole ihan varma mitä tuolloin ensimmäisenä iltana tehtiin. Varmaan vaan asetuttiin aloillemme ja käytiin suihkussa ja haettiin ruokaa. Mentiin suhteellisen aikaisin nukkumaan sillä kukaan ei ollut nukkunut koneessa ja kaikki oli suhteellisen väsyneitä.

Ajattelin eka kirjottaa tähän yhteen postaukseen vaan vähän kaikkea yleistä mitä tehtiin, mutta taidan sittenkin jakaa näitä hieman useampaan postaukseen. Jaksaa sitten ehkä paremmin keskittyä olennaiseen.